Tio

Publicerat i: stroke hjärntrötthet stroke
Hej Läsekretsen. Ni är omkring tio tappra följare som tittar in här varje dag.
Dagsläget:
nu håller man (jag) näsan över vattenytan,
stundvis i alla fall.
Jobb,
förkylningar,
fåfängt försök att få lite rehabilitering
för att bättre hantera mental trötthet.
Vården vill som vanligt att man är förlamad i ett ben. De vill också att man har andra "insatser" i vardagen: hemtjänst, rullator eller nåt konkret  som de begriper.
Det blir mer lättbedömt att man har behov av rehab då.
Att man ständigt sliter och stressar med att försöka hålla ordning på sig själv och sina uppdrag säger bedömarna ingenting.
- Det gör vi ju alla, tror jag att de tänker.
Att man sover och sover och sover men aldrig blir helt utvilad säger dem ingenting. 
 
Här går jag (man) och väntar på lite strukturellt stöd och lite hjälp med stresshantering vid prioritering och planering.
Det är inte så konstigt. I verkligheten glider många vuxna människor runt och är glömska och förvirrade av naturen ända från början. Skillnaden är att de vet inte hur det fungerar att kunna fokusera, prioritera och dessutom ha ork över. Så de kan inte jämföra.
Vi som efter hjärnpåverkan har nya trögare sätt att fungera kan jämföra för vi har upplevt skillnaden.
 
Nej, det är inte bara att skärpa sig. 
 
Nu Läsekretsen, vad tror ni? 
#1 - - Helene:

Du är tillbaka. Wow!

#2 - - maria hedberg:

Tillbaka litegranna. Roligare om ni kommenterar.

#3 - - Christer:

Hej, jag också läser din sida. Stroke 2012 och är lika trött. Om mycket händer så tappar jag Focus, ska o tänker göra saker men glömmer så efter man ser massa misstag. Köpte bil med fel som jag vet ska kolla, men stressad och glömde. Nu får laga för tusenlappar, skulle inte hänt innan stroke. Livet annorlunda nu

#4 - - Christer:

Hej, jag också läser din sida. Stroke 2012 och är lika trött. Om mycket händer så tappar jag Focus, ska o tänker göra saker men glömmer så efter man ser massa misstag. Köpte bil med fel som jag vet ska kolla, men stressad och glömde. Nu får laga för tusenlappar, skulle inte hänt innan stroke. Livet annorlunda nu