nej det är inte så konstigt
tåget tar mig till vårdgivare på Söder
OM vi har tur, vården och jag

morgonens misstag: glömde headsetet
det som räddar mig från oljud
tåget går lite tyst
men det finns små barn med skarpa diskantröster som skränar sprucket
på amerikansk dialekt dessutom
not nice
som en animerad ankfilm i för högt tempo

not nice

nej jag är inte främlingsfientlig
vill bara värja mig från intryck
för att hushålla med energin

#1 - - annannan:

Ett par nödöronproppar i handväskan för alla eventualiteter?

Svar: Jo jag förstod ju det den gången. Annars är in-ears till mobilen de bästa ljud-utestängande propparna. Egentligen glömmer jag dem aldrig. Trots att jag glömmer många saker, får går tillbaka varannan gång jag ska gå till jobbet: hämta stavarna, paraply, solglasögon, jobbnycklar, busskort, vantar... En rutin att innan jag öppnar ytterdörren med scanning av nödvändiga tillbehör som ska följa med ut vore guld för mig. Borde träna in en sån. Men hur gör man det?
stroke