Och förresten;

Publicerat i: Allmänt
...finns det tider på veckorna då man bara sitter där och tittar rakt fram och
väntar på att orken ska komma och ta en så man kan dammsuga.
Eller kanske gå en sval prommis nere vid sjön.
Eller åka till storstan och se en film på biograf.

Den här stan är stor, vet ni.
Varje ärende kräver tre timmar av en i restid, gåtid och trassla-in-sig- i-folkmassor-tid.
Jag vet att man kan ha gps:en på, men
den blir förvirrande svårbegriplig i rörig miljö.
Sist jag använde den var när vi skulle leta efter Gärdet.
Den ville att vi skulle gå till Värtahamnen och ut på en golfbana där.

- Naej, sa vi då.
- Vi gööör inte det.
- Sen fick man vända på apparaten och då var det rakt motsatt riktning som gällde.
Gärdet låg kvar som förr.


Det var bara det jag villa erinra om, nu när jag väntar på att orken ska ta mig.