Per Åke Eklund :
"hej där! har läst din blog av o till sen jag själv drabbades för drygt 2 år sen, men varit sämre än sämst på att kommentera..kan nog skylla det på stroken...men skulle gärna vilja ha lite kontakt med nån i liknande situation...har du helt lagt ner din blog?"

Hej Per-Åke.
Nej bloggen är bara till hälften nedlagd.
Det fungerar inte i längden att skriva utan att folk kommenterar. Det blir som inget bränsle
för tänkeriet då.
Stroke är dessutom ett ämne som är gammalt och lite uttjatat för mig.
Därför är det mer givande att träffa livs levande strokare och höra deras berättelser om hur deras stroke påverkat deras liv än att bara mala på själv i en blogg så här.
Jag har satt igång en grupp herrar med stroke som ska träffas varje vecka under hösten.
Såna grupper kan leda till att man blir ett fast kompisgäng som aktiverar varandra.
Det är roligt att vara med och starta och sen följa utvecklingen.

Sen finns gruppen i Facebook somheter SMIL, Stroke Mitt i Livet, där sker en del debatt som är bra att vara med i. Det är Strokeförbundet som har fixat den.

Men Per-Åke, läs vidare, jag ser att det är en jämn ström läsare inne här varje dag.
Man behöver inte vara så smart i en kommentar, för mig räcker det att man skriver: "Jag tittade in!"

Ha en god fortsättning på ditt nya liv som strokare. Jag hör av mig med mejladresser till folk med stroke i yngre ålder, dvs under 65.

M