...och berättar att han slutat ligga ner i liggvagnen. Han sitter upp.
Han vill ha kläder i julklapp, säger han, storlek 74 cl, tröjor och byxor med långa ärmar och ben.
Helst med Star Wars-figurer på. Som tur är finns det sånt i affärerna just nu.
Han önskar sig en Darth Wader-hjälm, säger hans pappa.
Jag lovar virka en. 

Mitt recept mot novembemörker är: sömn, sömn, sömn.
Den som sover nästan hela helgen får plötsliga ryck av energi och
börjar julskyltningen i hemmet, helt oväntat.

Sen traskar nästa problem in:
Vad ska man göra med all energi som blir över nu när man HAR städat och
hängt upp julstjärnorna?
Det plingar och strålar omkring mig.
Det blev så ljusglittrigt och hemtrevligt och det enda som saknas är själva december.
Vad ska man göra så länge?
Sitta här och vänta på glögg? 

#1 - - Marias Hörna:

Bra recept för november. Jag tycker att det känns riktigt skönt att vara sjukskriven nu denna årstid. Då hinner jag njuta. Det hinner jag aldrig annars på samma sett.