1. Det går inte så bra, jag får inte fixa allt jag vill fixa. Sonen biter ifrån.
2. Jag vill faktiskt inte laga all mat själv, sonen co-lagar mat.
3. Jag försöker få tvätta men får inte. Han gör själv.
4. Han vill inte ha kontokortet och gå ut och shoppa blazer. Icke alls.
5. Han kan städa på både det ena och det andra sättet, det går bara
ganska mycket tid mellan dessa tillfällen.
6. Han jobbar.
7. Tjänar sina pengar.

Ändå får jag anfall av hunduppfostran; jag ger order.
Ibland utför han dem.
Med tänderna blottade i ett ilsket hundgrin.

Det blir inte speciellt bra curling.
Då ska man ju vara stark i sopandet.
Stark och gapig, varna en massa, styra spelet.


Så tyvärr, här är det mera rollspel som pågår, inte curling.

 
#1 - - Eva S:

Det låter svårt att bli curlingförälder.

Har du provat frukost på sängen?

Eller olika favoritmiddagar flera dagar i sträck?

Kanske är det bättre att bli hundägare, du har nog talang för det.

Eva

#2 - - mAria:

JAAAA då! Frukost på soffkanten, middag och allt vid konstiga tider. Nattarbetare äter frukost när vi andra äter middag.

Har provat stryka skjortor också. Fick inte. Han är nog rädd om dem.

#3 - - asa:

kuslig bild, varifrån?