Jag har numera en handläggerska som faktiskt ringde och presenterade sig.
Hon ska ha hand om mitt "fall" tills de omorganiserar nästa gång, sa hon.

Hon informerade om hur min sjukersättning ligger beslutad just nu och lade upp mig som "bevakning" så att hon hör av sig i mars igen nästa år.
Då ska jag ha hunnit känna om jag orkar jobba så mycket som jag gör, tror vi. Vi var överens!
Dessutom tar inte allting slut för mig när nuvarande period med sjukersättning är slut mitt i nästa sommar, som jag har trott.
Det finns möjlighet att söka en period till med tidsbegränsad sjukersättning.

Tackar.
Jag som har trott att jag måste orka jobba heltid alldeles strax. Vilket jag inte kommer att orka ännu. Eller någonsin mer. Man får se.
En hjärnskada eller en hjärnpåverkan trollar man inte bara bort för att någon sätter en tidsgräns.



Är det inte som ett underverk har skett?
Jag vet att ni har det väldigt jobbigt många eftersom de nyligen har uppfunnit regeln att stroke går över om man inte är döende. Det var vad jag trodde, i alla fall.
Vi ska nog kolla in deras regelverk lite. Informera oss på ett sätt som går att tolka när man haft stroke.

Här sitter en strokare och fån-ler mitt i oktober.
Nu är vi överens Försäkringskassan och jag.
Fred på jorden råder i mitt ärende ett halvår till.

Hoppas hon  nu inte bränner ut sig innan, handläggerskan.