Om exakt en månad är min sommar slut och jag hänger återigen i soffan i förorten och försöker komma ut som stockholmare igen. Chockad av allt oväsen och alla sura miner.
Men.
Än så länge bara lugn och ro alltså.
Idag har jag (fått mycket hjälp och) byggt en halv grind.  En halv grind! Tänk er hur fort det går att bygga: att sticka en halv grind skulle ju ta ett halvår. Virka skulle nog gå lite fortare men inte särskilt mycket.
Sy en grind skulle ta sin tid det också, beroende på hur små detaljerna skulle vara, och om den skulle vara fodrad eller inte.
Kan inte låta bli att tänka poå hur lång tid det skulle ta att BAKA en grind. För nu bakar jag bullar...

Undrar ni hur det är med huvudvärken? Jo, tack, den håller i men är lite lättare idag. Sova hjälper inte. Yoga hjälper. Om man inte måste avstå för att man kräks på yogamattan.
I morgon ska det bli ännu bättre. Ännu mera bättre.

Det är ganska tråkigt i den här bloggen nu när det inte kommer kommentarer. Jag vill ha 43 st om dagen.

Det får jag inte. Kan det bero på att den här bloggen ska begravas, helst? På den stora bloggkyrkogården?
#1 - - - H*:

- ah min sommar är också slut då ..

#2 - - annannan:

Men skratt då, räknas inte dom?



Och tänk vilken tid det skulle ta om JAG skulle sticka den där grinden. Dels tiden det verkligen tar att sticka, dels de tre åren som jag inte skulle sticka men tänka att jag skulle.



För övrigt - apropå fläckborttagningen - kan jag upplysa om att man kan maskintvätta kläder i Ecovers handdiskmedel. Det har jag nämligen gjort en hel dunk igenom. Det var först när jag skulle tömma över de sista litrarna i en mindre flaska som jag såg att det var en kopp, inte en tröja, på bilden. (Jo, det står text också, på tyska, som jag hade högsta betyg i för tjugo år sedan.)



Men nu vet jag i alla fall att skummandet inte är ett tecken på att tvättmaskinen är på väg att lägga av. Och rent har det blivit, fast det inte längre luktar så gott av lavendel som det gjorde på tvättmedlets tid. Frågan är bara vad jag ska göra med två liter handdiskmedel, som sannolikt motsvarar ett livsbehov för oss, eftersom vi har diskmaskin.

#3 - - Elin:

Du får INTE begrava bloggen. Då har jag inget att muntra upp mig med när jag på ett mycket nedvärderande vis just blivit kallad "lilla stumpan" av en tokarg kund i telefon. Och inte nåt att läsa på kafferasten heller.

#4 - - K:

Sommaren är lååång. Slutet förtränger vi. När jag äntligen kommer mig för att kommentera kommer nedläggningshotet.Världen vill veta hur det går med grinden så begär i värsta fall statligt stöd för kunna fortsätta bloggproduktionen.

#5 - - mAria:

Grinden har gjort succé genom att nästan bli klar idag. I morgon ska jag åka till storstan och skaffa grinden fina gångjärn och en stödpinne.

Man behöver många maskiner och någon som hjälper en tänka var man ska börja i varje moment nästan. Och skruv och virke. Sen är det bara att ta i. Det blir SÅÅÅ vackert. Jag lovar.

Förresten: mest behöver men erfarenhet. Det har inte jag men jag samlar in lite nu.

Bygga är prosuktivt. Man beh