Gul snö.

Publicerat i: Allmänt
- Ät inte gul snö! sa Jonas Gardell i sin föreställning Livet en gång i tiden.

 Gul konstsnö med krypiskt meddelnde. De tar brunt vatten ur sjön och kanoniserar det till gul hård snö för skidmännens skull. Nu är spåret kanske 500m långt och går i en liten slinga runt runt. Yra i mössan blir gubbarna så de kissar på teaterladans vägg sen.

Meddelandet är konstigt, M kan ju vara jag och vem är då G? Den enda G jag känner som det skulle kunna vara har len förlamad sida och lite svårt att kliva i snö i skogen.

Brydd i skallen gick jag vidare i min egen bästa takt och mot slutet fick jag hjälpa ett chihuahua-ägande par att förstå tavlan med kartorna över spåren. Jag skickade dem runt lilla sjön och vidare mot elljusspåret. De där hundarna måste väl bäras i skogar? Med de små pinnbenen de har?
Kart-tavlan förstår jag inte men sa inget utan visade vidare...hoppas de  hittade ut ur skogen sen.

Vad dum jag kände mig när jag såg HELA GUDFADERN och i eftertexterna såg att det var Al Pachino som spelade Michael. AL har alltså varit ung, visste ni det?
Jag förstår att det är en viktig film för massor av senare filmer gör anspelningar på den upptäckte jag.
Och jag har aldrig sett hela i vuxen ålder.
Nu ska jag se den igen.

Dum dum dum.