Och gott nytt år hela min läsekrets!
Vi är nu inne på det fjärde året här.
Det bästa året ska det bli.

Summering av 2008:

Jag blev ensamboebde när sonen flyttade i januari.

Det är mycket bra.
Men hans saker och kläder och tandborste bor kvar.
- Det får inte vara för definitivt, sa han.

Mitt liv förgylldes med nya tapeter i lägenheten och ny underbar ordning.
Köket fick nya möbler. Nya gardiner.

Simhallen blev inte till så stor nytta som jag hade tänkt.
Förkylningar, brännsår och allmän omotivation hindrade.

Filmintresset växte ännu mer och jag såg många filmer varje vecka.
Detta var till fördel för viktöknigen.
(Som jag inte behövde ha.)

Stugan hade en kall och regnig sommar med mycket turistbesök.

Jag fick en del skog nedhuggen på tomten.
Solen ska skina där.
Avan  (en nästan rund vik av älven vid min tomt) förstärktes av Vattenfall med en ful vall av stenkross.
Brunnen sandades igen av vårfloden. Vägverkets fel.
Sen pumpade P o B ur den och vattnet var ätligt igen.
Vägverket tog proverna.

Hälsan

Jag har varit glad som 17 och frisk som fan.

BLOGGEN

Bloggen har haft en jämn vänlig läsarskara.

Startades 24 november 2005.
Den är nu tre år och en månad gammal.
727 inlägg skrivna.
409 kommentarer.
Jag har kopplat ihop en handfull strokare med varandra via kommentarer jag fått.

Mobilbloggandet har slutat fungera till stort förtret.

Så nu börjar framtiden! Häng med. Kommentera och kom med förslag.
#1 - - anonymia:

Du är bara bäst!

#2 - - ds:

God fortsättning!!