Och Erik vann.

Publicerat i: Allmänt
Det sa jag ju hela tiden att han skulle, men jag trodde slutstriden skulle stå mellan Erik och Mariette. De var ju bäst i hela Idol.
Men i kväll var faktiskt Calle bäst. Så båda vann. Och Mariette också, fast hon kom fyra. 

Skönt att ha det där med årets Idol avslutat, det känns som när man läst ut en bra bok och måste hitta en ny av samma författare. Ett sant och smått besvärligt nöje.
Nu ska jag ägna min tid åt att läsa Rocky och kanske skura golven.
Man ska inte förakta njutningen av att gå på nytorkade golv.

Här är dammen från den här veckan.  Alltså är det rätt mörkt vid klockan halv åtta på morgonen.

Idag sken solen när jag satt på tåget till Nynäshamn. Det var så fint med åkrarna och skogen. Anhöriggruppen i Strokeföreningen är en fin samling hängivna människor. De är anhörigvårdare till personer med stroke. Den yngsta medlemmen var där med sin mamma för första gången idag. Han är två veckor. Nu har de jullov.