Nu är det själva själen i världen; internet självt, som är den stora miljöboven med all elförbrukning det kräver. Det finns ett miljövänligare Google som heter Blackle, med svart bakgrund och vit text för att spara el i skärmen. Titta här. 

Nu får vi se vad Herr President ordnar till i Köpenhamn med miljöbesluten. Han har ju fått fredspris så något fint blir det väl gjort.

Själv går jag runt och lyssnar på Anne Holts roman Presidentens val, den handlar om när den amerikanska presidenten (fast en kvinna) kommer till Oslo och blir kidnappad.  Torsten Wahlund läser. Det blir lite virrigt med rapporteringen om presidentlandningar som blandas med bokens rapportering om presidentlandning. Man måste hålla isär vekligheten från det som finns i skallen, det vet jag ju.

Hålla isär saken är inte helt lätt i Stockholm för kollektivtrafiken är försenad eller inställd eftersom det kom så mycket snö. Min buss hittade hem och höll tiden, men en ung man bredvid mig fick spel och klev av med sin kompis för att det var för trångt, han skulle åka tåget i stället.
Jag kände igen känslan av trängselpanik och blev nästan smittad men var stolt över att klara av att sitta kvar.  Somnade.