Viktig undersökning av Stockholms stadsmuseum: 

https://websurvey.textalk.se/se/answer/survey.php?surveyID=32634&init=1

Ha ha, JAG landade som en riktig stockholmare!!! Generösa gränsdragningar där , tycker jag nog.

Kolla ni också.

Må måndagen passera smärtfritt.
#1 - - annannan:

Men Maria vet jag ju! fast jag inte är ett skvatt stockholmare. Hon fanns när jag pluggade i Uppsala varifrån man alldeles utmärkt kan men inte särskilt ofta åker till Stockholm.



Men den sista pluggvintern läste jag en kurs på Stockholms universitet. Då på nittiotalet åkte man på klippkort mellan Stockholm och Uppsala. Allt som allt blev det billigast att köpa ett SL-kort och klippkort Uppsala-Märsta där SL tog vid. Och när jag hade lediga eftermiddagar tog jag tunnelbanan någonstans jag inte kände till och satte mig på ett café och pluggade.



Det var en kall och snöig och jobbig vinter, framför allt cyklandet till och från stationen i Uppsala. Men just det där att passa på att se Stockholm var bland det klokaste jag bestämt mig för nån gång.



Att jag inte minns mycket spelar mindre roll.