Is på dammen.

Månen syns till 100% i natt. Den hänger klädsamt lågt och ser ut som en uppgraderad juldekoration där ovanför hustaken. Nästa fullmåne blir på nyårsafton.


Dagens katastrof nr 1: Sopranos-dvd:n som kommer på onsdagarna med Aftonbladet hade kommit redan i måndags, två dagar tidigare! Alltså var den slut idag.
Jag som vill ha rutiner och ordning på livsinnehållet föll i panik men efter sex tidningsaffärer gav jag upp. Växeln hos Aftonbladet sa att dvd:n är slutsåld på hemsidan också.

- Vi har haft helsidesannonser om att utgivningen bytt dag till måndagar, sa växeln.
- I DN? frågade jag. Inte läser jag Aftonbladet heller.
- Det kan inte jag göra något åt, sa växeln och menade: skyll dig själv din idiot.
Stackars stackars oss som inte hann få någon. Det är strax slut på sista säsongen, allt tjockar ihop sig och då ska det fattas tre avgörande avsnitt i resten av mitt liv???

Det kommer att sparas som ett svart hål i min personlighet. För evigt.

Katastrof nr 2:  Brödrosten brann.  Snabbtänkt och rask som jag råkade vara just då tog jag den gamla långpannan och kvävde elden. Snabb var däremot inte brandvarnaren som inte märkte av branden ett dugg, trots höga lågor och rök i mitt kök.

Poängen med det här är väl att nu får jag en ny brödrost och slipper den gamla fulingen.

Hej från Gnällträsk.
#1 - - elina:

ja du, det märks att du är släkt med Pia iaf! hon har ju eldat upp otaliga köks-maskiner.

#2 - - mAria:

Ja men där har vi förklaringen; det är bara generna och inte någon sur förbannelse från någon tidigare ovän! Tack Elina! Jag vågar sova igen omnatten.