Ha en bra vecka.

Publicerat i: Allmänt
Med surströmmingsdepåerna mättade i kroppen blev det lätt att städa och fixa och jag rekommernderar det till alla latoxar.
Hemmet skiner och blixtrar.
10 kg Dagens Nyheter är utburna till tidningsinsamlingen.
Överbliven resväska är bortskänkt.
Skräp är bortkastat.

Ingen huggorm har krälat in i vardagsrummet idag. Det var bara en liten vilsen larv som kom in. Den bor numera ute i balkonglådan.
Jag har fåniga tvångstankar om att naturen tänker hämnas för att jag körde ner ett järnspett rakt ner i myrstacken vid stora björken vid stugan.

Förlåt, snälla naturen. Inga fler huggormar, jag ska dra upp spettet så fort jag kommer upp nästa gång till skogen! Alla myrorna kan väl bo i grannens myrstack över vintern?
#1 - - Anonym:

ställ upp balkongdörren, tag emot naturen med öppna armar! enda sättet att bli av med tvångstankar; låt dem komma och gå, komma och gå...

#2 - - Wilhelmina:

Jag tror inte det eg handlar om tvångstankar, mer att man vågar vara öppen med magin och tillåta vardagen nära naturen bli lite mer mystisk än det kalla naturvetenskapliga sättet att se på saker som råder nu... ^^