Ämne: Pila projektet

Hej!

Mitt namn är Kxxxa Xxxxberg och jag arbetar i Försäkringskassans Pilaprojekt.
Du skickade igår ett mail till mig eftersom du fått ett brev från mig.
Du har fått ett informationsbrev om att jag har läst igenom dina handlingar och sedan bedömt
att det inte är aktuellt för dig att medverka i Pilaprojektet.

Med vänlig hälsning Kxxxa Xxxxxdberg


Det här är svaret från Försäkringskassan efter det sura mejlet jag skrev som tack för brevet om arbetsåtergång.

Här kommer det sura svaret på det här mejlet.

Ämne: Re: Pila projektet


Tack för dubbel information.
Jag kunde läsa brevet och förstod innehållet.
Jag ville bara uttrycka känsla och åsikt.
Var tacksam för att jag kom med respons. Det har du nytta av.



Jag fingerade hennes namn för jag vill henne inget illa. Men det är en konst att betrakta en kund som en kund och inte en idiot eller en parasit. OK. Jag ÄR känslig och petig med det här.
Går de inte kurs i att brukarna ska bemötas med lyhördhet och respekt?
På jobbet måste vi bemöta föräldrar så. De ska känna tillit till att vi gör våra jobb och att de kan påverka hur deras barn har det.

Jag förstår att Pilaprojektet helst väljer ut personer möjliga att få ut i mera arbete snabbt och inte en sån som jag. De måste presentera positiv statistik ganska snart, tror jag.image303