Hej. 
Jag fick brev från dig idag angående arbetsåtergång.
Jag har den första november 2007 fördubblat min arbetstid från 25% till halvtid.
Min arbetsgivare har inte ordnat en arbetsplats med lugnare miljö och arbetsuppgifter utan jag arbetar i en grundskola. Arbetsuppgifterna är något anpassade vad gäller elevantal och gruppstorlek. Annars ställs samma krav på mig som på en vanlig talpedagog utan hjärnskada.

Efter tre månader är jag fortfarande fruktansvärt trött och måste sova tre timmar på eftermiddagen de dagar jag slutar tidigt. De andra dagarna håller jag mig vaken men blir oerhört trött. Fritiden består till övervägande del av vila vilket är mycket tråkigt.

Tröttheten kommer att finnas kvar resten av livet men har jag tur blir det något bättre.

Nu vill jag vara ifred och vänja mig utan att bli stressad av dig.
Jag återkommer om minst ett halvår eller kanske ett år eller fler innan saken kan komma i fråga. Om det någonsin går att utöka tiden mer.

Ingen skulle vara gladare än jag om jag kunde arbeta mer.

Av försäkringskassan förväntar jag mig stöd och uppmuntran. Inte ny stress och nya regler.

Kom igen när du själv haft en stroke, så får du se.