Teilas telefonsvar.

Publicerat i: stroke
Jag skulle ju bara fråga om fakturan.
Telia har ett atuomat-talsvar som man ska prata med.
För mej är det svårt att komma rätt där. När jag äntligen kom nästan rätt skulle jag fortsätta med att trycka siffror vid olika val. (Val igen, usch.)
Och sedan vänta i 20 minuter.
Jag förskökte protestera på Telias hemsida. Funktionen för skrviftliga protester var också automatisk och jag fick ett automatiskt skriftligt svar!!! Svårtolkat och allmänt hållet.

Telefonen igen.
Kundtjänst svarade och hette Helena. Jag var arg och hotade avsluta mina abonnemang om de inte gör det lättare att komma fram till en människa.
- Många som ser dåligt klagar på det, svarade hon.
- Var bara tyst när du ska ge svar till talsvaret så blir du kopplad till siffervalen.
- Tryck inga siffror. Vänta bara. Sen kommer du fram till Kundtjänst, sa hon.

- Och där finns en människa att prata med? frågade jag.

- Ja just det, sa människan Helena på Telia.
#1 - - Åsa Hedberg:

Kul blogg, skriver du ut den nu eller sparar den på en backup?? Olof har en bostad i Santiago förmedlad från en städare på Folkuniversitetet i Stockholm. Han satt nyss på ett internetcafé och man kunde tala instantly med honom annat var det förr, man fick vänta en vecka innan man fick svar( när man var i Holland). Åsa