Strokeföreningen

Publicerat i: stroke
Men jag har inte berättat vilka aktiviteter jag deltar i!

Först sätter jag igång självhjälpsgrupper för folk med stroke. Alltså, grupper som träffas varje vecka och pratar om tillvaron efter stroke.
Det finns många spännande människor kvar i världen att lära känna. Utan stroke-upplevelsen hade jag aldrig ens träffat många av dem.
Vi möts trots olika åldrar, bakgrund, yrken men alla med liknande erfarenheter.

Rytm-terapi enligt Ronnie Gardiners metod RGMT. Kolla på : http://www.rgrm.se/3.html Det finns  en filmsnutt där man kan se Ronnie själv in action demonstrerandes motorisk kontroll!

Min grupp leds av Itte som har gått kurs för Ronnie och lärt sej.

Det vi tränar upp är koordination och koncentration och minne och jag tror min hjärna har börjat tänka snabbare genom den här träningen.

Styrketräning
Ett litet gäng tanter går tillsammans och tränar musklerna. Vi har hittat ett gym med lugn period på förmiddagen där vi passar in. Vi får skräddarsydda instruktioner om vi ber om det.

Fester
Föreningen ordnar fester för oss som är under pensionsålder med jämna mellanrum. Senast 60-talskväll.
Fester för alla åldrar. Julfest, kräftor, som exempel.

Fikaträffar i lokala lilla föreningen Södertörn. Nästa gång jultallrik 10 december.

Sen skulle jag kunna gå på Aikido, luftpistolskytte, Friskis o Svettis-gympa, kurser i Stockholmshistoria med betoning på konst o arkitektur, röstbehandling... om jag orkade och hann.
Det tar tid att reda ut vardagen och att sova också.