porträtt av mej som mormor Målat av Mathilda, 8 år.

Det var en fin helg. Sol idag. Inte så kallt. Vi gick snabb promenad över gravfältet. Jag började göra en långfilm med kameran i mobilen: "TvåKonstnärer går till Västerhaninge", ska den heta, om jag klarar att redigera ihop den.
Svågern A, som studerar buddism, förklarade livet som en film. När man börjar kritisera eller vilja ändra i filmen förlorar man NUET.
Så om du har ont i näsan: konstatera: Det gör ont i näsan. Det tillhör livet. När man försöker komma bort ifrån det eller ändra det, DÅ skapar man sej problem.
Näsan var väl ett dåligt exempel. Men: vara i NUET låter ju behagligt.
För A finns inte problem.
Å och jag gick bakom honom och morrade över oförätter som vi ältar just nu. DEN filmen var inte lika behaglig som buddistens.

Jag är så glad att jag kan gå!
#1 - - jag själv:

Men VAD var det här för konstigt ord-svammel???

#2 - - Bosse:

Hej Maria.
Gu vilken fin bild Matilda målat...
Kram på er Bägge
Bosse

#3 - - Pernilla:

men vad DUKTIG Matilda är på att måla! otroligt! Kram