Listor

Publicerat i: stroke
Rehabiliteringen kom till jobbet och utforskade min arbetsmiljö.
Det råkade vara den lugnaste dagen i skolans historia.
Men vi gick bara genom min del av huset för jag var obetänksam och undvek de delar där det ärmest yngre barn och mycket ljud. 
Nu ska jag skriva listor.
Göra en sak i taget. 
Flytta bort saker hemma
för att bara se dem när jag ska använda dem. 
Jobbsaker alltså. 
 
Ja ni, intentionen finns. 
Motorn vet jag inte.
Om den finns. 
 
I mitt huvud dyker en önskan om ett sånt där minimalistiskt hem upp, där inga papper ligger framme och var sak har sin plats I ett skåp med vit slät dörr. 
Sån skulle jag vilja vara själv som person, minimalistisk, ordning utanpå och gärna tomma vita utrymmen inuti. Ingenting som skramlar och skaver.
Om det blir tråkigt? 
Förmodligen. 
 
Såna är ni väl, Läsekrets?