1. Hej Bob Dylan.
Det är inte bra att resa runt jorden, fylla jättearenor och och bräka till dåligt
ljudmixat PA (ljudanläggning kanske det betyder).
Det är inte respektfullt mot en gammal uthållig men nött och tärd publik att inte ens lägga ner
en liten dollar på att göra fin ljusshow eller se till att man hör vilken låt det är som bräks fram.

2. Hej Alla Helgon! Hej Mamma.

Puss och kram från mig här på jorden.
Hoppas ni står ut med varandras sällskap där i himmelen.
Så ni inte stör er på varandra, hamnar i konflikt,
straffas med gult kort och blir av med gloriorna.
En Moster I, en dotter M och ett barnbarn P var med och tände ljus i minneslunden.
Vi saknar min mamma in till hjärteroten.

Så ni som har mammor: håll hårt i dem.



3. Tack Mark Knopfler (Förband? till Bob Dylan igår): underbar musik, fint ljud,
bra ljus, allvarligt , skickligt och gungigt och jordat.
Du är bevisligen inget levande kringfarande museum.



Den vitaste är Mark Knopfler. Det var så BRA! Globen var knökfull, men vi var många som gick när Dylan bara hade hunnit göra några låtar efter pausen.





Lyftkranar vid Globen.




#1 - - asa:

DN sa att han brukar ändra på alltihop varje gång men att han bräkte extra den här gången. Han kanske demonstrerar mot det maskinella i underhållningsmaskineriet? Lyfter fram det mera mänskligt och djuriskt skröpliga? från ett aldrig sviktande fan av His Bobness

#2 - - mAria:

Det är en kringresande freakshow, det är vad det är.

Själv gör jag ju freakshower när jag föreläser om min gamla stroke, så jag vet vilka drivkrafterna är. Bekräftelse bl a.

Man kan vara ett fan av studioinspelningar med Bob, det äcker.