Norge...

Publicerat i: Allmänt
...här passerar norska husbilar och norska husvagnar
på vägen varje gång man hämtar tidningen uppe i brevlådan.

I någon av dem sitter kanske föräldrar till någon av alla
de där avrättade ungdomarna på Utöya i Norge.

Gråter en tår i luftdraget när de dundrar förbi.

Många norrmän har Piteå havsbad som semestermål och shoppar loss
på billig svensk mat och billiga svenska varor
på vägen.
Då kör de förbi här i flygande fläng.

Det är mer normalt med norrmän i Konsum än med skåningar.

Livet är inte att ta för givet, hörrni, läsekretsen.







Nej det är inte en hallon-salt-lakrids-godis från Karamellkungen:
det är en stressad jättelarv som hade bråtton förbi min altan.
Han sprang så fort på alla sina fötter att han vurpade i kurvorna.
Myrorna som äger marken var uppenbart intresseerade så jag
förstår att han var angelägen om att komma fram till gräset
under björkhäcken snabbt.



Gåva från grannkatten, placerad utanför grinden min.
Det ligger såna här presenter vid varje ingång till min tomt.
Katterna gillar mig.

- Se alla djur! var ju nyårslöftet här.


Ta hand om er och era ungdomar
och om demokratin
uppmanar er livscoach,
Tant Galant

från skogen.