Olika olika olika

Publicerat i: Allmänt
- Stackars alla ungdomar som skolkar från skolan! Sonen är upprörd värre.

- Va?

- World och Warcraft ligger nere och de kan inte spela. Inte jag heller.



Vi begundar detta. Sen blir jag elak, går över gränsen och anklagar honom för att vara beroende av dataspel.
- Nu är du dum, svarar han argt och spänner svartaste blicken i mig.
Du är ju hela tiden på nätet, returnerar han.

- Men jag är ju sjuk. Orkar inget annat. Försvaret är igång.

- Men ändå, avslutar han. Fast det kanske bara är den servern jag  är på som ligger nere, funderar han. Alltså finns det hopp ändå för världen.

Senare bekänner jag för dottern att jag varit plump igen.

- Det är lugnt, spelberoende är man om man är 40 år och stannar hemma från jobbet en vecka för att spela, säger hon.

Jaha, då vet jag, då är det lugnt. Dit har vi inte kommit ännu, ingen av oss.

Själv är jag hemma från jobbet för att bekämpa onda bakterier som invaderat luftrören. Jag kommer att avgå med segern. Försvaret är igång. Och jag är inte 40.