Men om man har en bra idé och inte lägger ner stor energi på att övertyga,
övertala och hjärntvätta sin chef och sina kollergor, studiekamrater, lärare, föreningsmedlemmar, styrelse, familj, grannar  eller vem det nu är som ska ha kontroll över en om det geniala i idén man fått, då låser den in sig igen och kontrollen vinner.

Då blev det inte kreativt, eller hur?
Misstro mot initiativ är dödande.

Nu har jag tänkt klart på kreativitet. Slut med det.

 

Nu ska jag tänka på fika och det sista utefikat var i förrgår. Sen kom snön.

Jag KAN baka drömmar.
Hemligheten var att man inte följer receptet; byter ut lite vetemjöl mot potatismjöl, allt strösocker mot lite mera florsocker och att man tar flytande margarin m smörinslag i stället för hårt margarin eller smör. Det var plötsligt så lätt.
Annars är det enklast att köpa drömmar, eller drömma dem själv.



 

  Den här läser jag nu och finner mig ganska framgångrik i att misslyckas.
Men det som är ganska bra kan ju bli mycket bättre...väste nån Syster Duktig från min axel nyss.
- Men loser stavas väl inte med två o:n, viskade hon.
- Nej. Just det, sa jag.

Hej från lilla Klagan, å intill Gnällträsk
#1 - - Maria (Maria's Hörna):

Härligt med kreativitet :)

Baka kakor !!!! Jösses det var längesedan jag gjorde :)Blir om jag bakar mest bröd i så fall.

//Maria

#2 - - åsa:

det var inte syster jag som viskade ska jag bara påpeka! en som håller på vad som är rätt