Det kom ett svar om förra inlägget med frågan om trötthet efter stroke.
Det är från Elina och handlar om fatigue som är trötthet efter cancer.
Titta där, det finns goda råd som kan lånas av oss strokers om man bara
har lite fantasi och anpassar efter sina egna behov.
Så här skrev Elina:
"det är ungefär samma med cancer fatigue som jag har (http://www.cancerfonden.se/sv/cancer/Vardagen-forandras/Trotthet-vid-cancer/).
se film-tipset var jättebra! jag glömmer alltid att vila. och jag håller med om att det helt enkelt inte går att förklara för andra...stöter fortfarande på folk som har inställningen att jag är "lat", har du varit med om det nån gång?
keep up the good work!"
Svar på frågan - Har du varit med om att folk tycker du är lat?


(Jag var gift med en som tyckte så.)
Men jag är vuxen/ gammal och normala människor yttrar inte såna misstankar direkt till mig.
Men säkert finns det många som har tänkt tanken i tysthet.
Vad arbetskamraterna tänker vet jag inte, det finns ju vissa saker som jag inte gör
men som andra måste göra. Exempelvis har jag börjat vara ute och vakta
på raster det här året för att träna på att ha simultankapacitet.
Vad de tänkte innan kan jag bara ana.
Försäkringskassan, färdtjänsten, vårdcentralen, kommunens handikappomsorg är instanser som
tyckt att jag klarar saker själv som jag har varit för trött för.
Man blir arg och apatisk av sånt bemötande.
Ibland vill jag slå dem med diskrimineringslagen så de svimmar.