Solen!!!

Publicerat i: Allmänt
Solen syns!
Snön bländar.
Himlen är omolnigt blå.
Året blänker till sin sista dag
med vackerväder för att vi inte ska minnas 2010 som ett mörkerår
med terrorattentat, sjukdom och elände,
död och förtvivlan bara.

2010-krönikan i http://stroke.blogg.se:

1. Jag fick ett barnbarn som heter Peps. Tack.

2. Jag skaffade en båt som ännu inte fått sitt rätta namn.

3. Jag fick några nya vänner i strokebranschen. Tack.

4. Jag fick en ny kollega på jobbet som speedade upp min hastighet och
hjälpte mig strukturera upp tiden och tankarna.
Litegrann. Svettigt men nyttigt.

5.  Jag vann en skrivarkurs hos www.skrivsprånget.se. Wunderbar.
Där lärde jag mig att jag inte vill bli författare men att jag vill skriva.

6. Jag besegrade tennisarmbågarna med träning och försiktighet.

7.  Jag lärde mig åka kommunalt med Accesskort som måste tankas var 30:e dag. Det
går att leva utan färdtjänst men jag blir matt och svårflyttad av det. Arg.

8.  Jag träffade Mannen men han märker ingenting.

9.  Till rörelse tacksam för er, läsekretsen.
Att ni ids ta er tid. Tokigt men verkligt.




Nya året:

Löftena:

1.  Skriva mera blogg. (kanske)

2.  Vänja mig att skriva årtalet 2011 redan innan det nya året tagit slut.

3.  Döpa båten. Bawtn, Annabåten, AvaMaria, Anna 5 eller vad det nu blir.

4.  Se alla djur.
 (Mitt i Naturen-löfte från Martin Emtenäs eller vad han nu heter. Han i SVT; Mitt i Naturen.)

5.  Våga Vara Vanlig.

6. Titta ut i livet mera närgånget.


#1 - - patricia:

ja. vilken gåva vid årets slut!

man ser. disfri. och härligt vit.

även kaffet smakar mer.

viva 2011! solens efterlängtade

återbesök med nyputsade skiva.

tja, vad skriver jag?

ut och känna. gott etc ...

#2 - - K:

Vackert är det! 2011 blir udda och bra. Ett enda löfte: komma ihåg att katastrofer är mindre vanliga än sin motsats.

#3 - - asa:

"Mannen"! Det låter som nåt! Mitt nyårslöfte blir att jag ska byta namn på min blogg. Hur gör man???

#4 - - Marias Hörna:

Tittar in och önskar god fortsättning till dig / Maria