GRATTIS!

Nu läser du inlägg nr ettusen här.
Fyra år har gått, det femte började idag.


1000, alltså, det är många.



Tävlingen för kulturbärare:

Följande tävlingsbidrag om vilken text som bör stå på kulturhusets vägg har inkommit:

1. "Saliga äro de som accepterar förortens mångfacetterade gråskala och välsignar den." Johannes.


2. "Det är sannerligen en fin dag. Alla mår strålande. "

 
3. "If a man does not keep pace with his companions, perhaps it is beceause he hears a different drummer..." Thoreau

4. "Håll dig i skinnet, medborgare, under huden inom gränser - stadig blick, darra inte på rösten - fast handslag!"


Förslagen 2 - 4 är inskickade av den anonyma anarkisten.

5. "Help?"  från http://annannan.wordpress.com.


6. "Nödutgång - lämna förorten genast!"   Anonymia.


  26-novemberdammen.


Efter långa förhandlingar har jag, juryn, utsett följande 2:a-prisvinnare, de får varsin påse valnötter, KRAVmärkta, förstås:

Nr 2: "Det är sannerligen en fin dag. Alla mår strålande. "
   från anonyma anarkisten.

Nr 1: "Saliga äro de som accepterar förortens mångfacetterade gråskala och välsignar den."
Johannes.

Grattis till 2:aprisvinnarna.

1:a pris:

"Help?" annannan.wordpress.com. Vinst - en Situation Stockholm.

Motivering: Roligt och kort förslag med asociation till Beatles om inte heller varit i den här förorten, men däremot betytt mycket för 40-tailsterna.


Jag skickar vinsterna.

Nu ger vi oss in i en ny framtid - gott nytt år, läsekretsen!









#1 - - åsa hedberg:

Grattis till förstaprisvinnaren!

#2 - - annannan:

Men oj. Help, kanske. Och tack. Och oj igen. Det var nog det enda inspirerade jag kläckte ur mig i min förkylningsdvala. Men det var i djupet känt. Så sjuttiotalist jag är (om än gjord på sextiotalet).