EU-politikerna pratar på i mitt öra när jag går till jobbet om morgnarna.
I radion alltså. Först trodde jag att valet skulle bli viktigt och betydande.
Nu har jag hört för mycket.
De vill massor men de kan inte göra så mycket där i det väldiga parlamentet.
Förvaltningen går före alla frågor och inte ens Gunnar Hökmark kan
(och vill kanske inte) ändra på det.

Nu ger sig Jan Björklund på förskolan också, läste jag i en blogg.

Hjälp, hjälp. Vart är vi på väg?
Var det bättre förr?
Ja.

Vi var vid sjön med picknick idag
Det luktade illa om vattnet.
Termosen läckte kaffe hela vägen hem, äckligt  var det dessutom, innan, då vi smakade det.
Greken i sällskapet undrade varför vi tvingar oss bada när det är så kallt?
Jag vet inte längre, kan det bero på att vi är bra på att plåga oss vi svenskar?
När jag var barn var kallt vatten varmare, jag minns det.

Barn skrek och myllrade och solen var allt rätt blänkig bland löven.
Inte lätt för en sån som jag.

Hej från Gnällträsk.