Nu lånar jag datorn hos grannen.
Det går bra i skogen.
I går fick vi sommar.
Flugorna kom farande snabbt och i stora mängder . Nej, det ÄR faktiskt inte så mycket mygg.
I dag försökte jag  såga av en björk som ramlat över stigen upp till brevlådan. Björken vann.
DN hade inte kommit förstås. Man får ringa och beklaga sig varannan dag och de är alltid lika tillmötesgående och terapeutiska.
De drar av lite på priset och prenumerationen förlängs.
Sen är jag glad en stund för att samtalet var så trivsamt. Kanske DN kunde upphöra som pappertidning och BARA syssla med att ta emot samtal och trösta lite?

Det finns en hackspett.
Det finns två knipor som vill sitta på min skorsten och då låter deras tassande som om de ramlat ner i öppna spisen. Men det kan de inte för jag har kollat att röret faktiskt är för smalt.
Sen tar de ett / två språng och flyger ut över vattnet. Om kvällen vill de landa på Avan och sova där men de vågar inte om man fortfarande är vaken kring stugan.
Det fanns en ekorre som tragiskt avled under en grannes kasserade bokhylla ute under en tall. Kanske hade den hoppat och ramlat på skallen? Gör ekorrar det? Kan någon fråga Martin i Mitt i Naturen?
Det finns en gädda som äter upp all fisk.
Det finns grannar från Kiruna som numera är med i Grannar Utan Gränser och högt bullrar med alla sina motorer.
Här kommer en lista:

Fyrhjuliga MC
Motorcyklar, cross.
Åkgräsklippare.
Traktor.
Snöskotrar (inte nu förstås)
Motorbåt med en uppblåsbar sak som barnen tolkar i efter båten.
Röjsåg.
Moped.
Senaste maskinen: en myggmaskin som ska sluka myggorna.

Allt för idag. Återkommer när tekniken.
#1 - - Avsändare Margareta:

Det är tur att jag har mitt mobila bredband för tillfällena i Forsnäs, men det ligger inte alltid heller på topp, nästan aldrig men det funkar.



När vi var dit i midsomras tittade jag efter Borsnäsudden, men inte såg jag något om ens liknade det.



Vi som har haft så härligt tyst, nu börjar det brumma och låta hos oss, mopeder har tillkommit i tillvaron.



Kirunaborna gillar nog Forsnäs och Haradsområdet har jag märkt. Nu längtar jag också efter stugan men det blir nog inte förrän nästa vecka igen.



Ha det bra i värmen, härligt att den äntligen kommer.



/Margareta G