Hoppsan.

Inte bra att vara negativ för då blir man ledsen.
Chefen köper in en dator som ska fungera som planeringshjälpmedel! Iris Hadar heter företaget som har varit ute och konsultat på min arbetsplats och sen föreslagit hjälpmedel.
Jag får också en mobil som är smartare än den smartmobil med pyttebokstäver i som jag inte klarar av att använda. Och dessutom programvara som ska kombinera dessa minnesstödjare.
När apparaterna är på plats kommer Iris ut och lär mig.
Jag får en UTBIDLNING i hur jag ska underlätta planeringen.

Det trodde ni inte, eller hur?
(Jag som ser så normal ut.)
Trodde inte jag heller.

Nu kanske själva arbetet kan få mera fokus och den jobbiga administrationen tar mindre energi.
Vad ska jag göra ? - Var ?och När? och Hur länge? är väl alltid de tunga frågorna så fort det blir lite mycket att hålla reda på. 
Skriva upp funkar ju om man faktiskt MINNS att titta i papperen och kalender fungerar om man kan vara SÄKER på att man skrivit just i den och ingen annan stans.

 Mobil som är smart, säger konsulten från Iris. Hoppas den är så smart att den klarar av att manövrera mig då.
Tanken är att mobilens kalender ska föras över till datorns eller tvärtom och till sist ska allt föras in i min skalle.

På mässan Ett bra liv i veckan (Älvsjö) såg jag en annan mobil; Handifon. Den ser så rolig ut och är säkerligen ännu mera lätt att använda. Bl a kunde man se hur många kvartar man har kvar till nästa möte. En rad gröna prickar var kvartar och när tiden gick försvann en i taget tills bara några småprickar var kvar. 

Men snart kommer Sony Ericsson med en  Xperia X1 som der ut att bli rolig och lätt att anpassa.

Jag såg också en armbandsmobil med en enda knapptryckning (kanske mest för barn) och den kan man lägga in i datorn så man ser mobilens och barnets  position! Ifall man har ett barn som tappar orienteringsförmågan.

Hej från hjälpmedelshörnan.
#1 - - Elina:

nice grejer! själv har jag fått en Handi handdator för att hålla reda på saker.