MMS

Nu slår snart syrenen ut vid älven nära polcirkeln. Vi har satt röda band kring kraftiga tall- stammar och dömt dem till slakt. Bara för att få mera sol ner till syrenen på marken. Antagligen klättrar jag idag runt och benådar hälften igen. Beslutsprocess är en hjärnkrävande sysselsättning för mig. Klättrar hellre. I radio pågår debatt om sjukskrivningsreglerna. Anna Olsson satte igång minister och vanligt folk. En man gjorde koppling till milton friedmans ekonomiska teorier som förespråkar att utanförskapet stärks i båda ändar: fler fattiga utslagna behövs för att omfördelning av medel ska förse de som har mest. Folk ska leva i fruktan för då kan förändring ske, sa han. Jag undrar vad friedman hade sagt. Men många sjuka stressas till sämre hälsa och sämre möjligheter, det vet jag.

#1 - - Ingela Repo:

att vara sjukskriven på heltid är som ett jobb fast utan arbetskamrater.Meden längtan att få komma ut i arbetslivet igen, att få göra lite nytta och kännas8ig behlövd.Hemma i min sjukskrivning finns inte så mycket att göra.jobbrelaterat

Svar: Det var ju det där. Man vill tro att man gör nytta för någon / några. En mänsklig drift tror jag.
stroke