Jule-magsjuka.

Publicerat i: Allmänt
Det var inte den julafton jag hade hoppats alls.
Ruskigt jobbigt. En strokare som blir sjuk blir så trött.
Nästa år blir det definitivt en annan sorts jul än i år.

Men nu är magen glad igen och funderar på att börja knapra knäckebröd i alla fall...
Kylen dignar av julemat som får fortsätta digna där.

Kul ord: dignar!

Min bästa julkapp var detta:

- Du är en bra mamma! sagt av sonen, som inte var riktigt julpepp den här gången.

Näst bästa julkappen var att sonen 2 kryckade sig hem efter allt ätande och glatt meddelade i telefon:

- Foten ville gå! Den mår bra av att röra på sig.

Bästa intejulklappen var nya blå köksgardiner som jag ALDRIG hade köpt själv men som passar oehört bra.

Bästa intejulkappen var också boken : Vad är konst? med 117 frågor av Ernst Billgren med dubbelt så många svar av samme Ernst Billgren.

Bästa julkortet innehöll en teaterföerställning på Stadsteatern i vår.

Bästa julteveprogrammet jag såg var Finding Neverland om hur Peter Pan-pjäsen kom till. Johnny Depp. Guld.

Nu ska jag till Moster I och småknapra på hennes knäckebröd.

   




#1 - - annannan:

Vad är en inte-julklapp?