image165

Han förbereder sej för påsken. Men han är rädd för påskkärringar.

Centrumet var fullt av hitresta människor som gick sakta i bredd. Själv vill jag hastigt passera in till mjölken, ut genom kassan och hem igen. Men med hindren tar det längre tid och det kostar mera ork.
Om man har svårt att sortera syn- och hörselintryck och lätt blir uttröttad snabbt krävs slug planering. Timing.
Det är inte mina bästa grenar längre.
Men med år av träning går det nästan smärtfritt numera.
Värst är det om någon trevlig människa vill stanna och prata en halvtimme och jag ska lyssna i det svajande klustret av För Mycket Av Allt. Ibland försöker jag ändå en stund. Svetten rinner på ryggen. Golvet gungar och illamåendet intar kroppen.

Snabbt. ut. Snabbt hem. Puh. (Glömde hälften jag skulle shoppa...glömde titta på listan...)