Anita skrev så här:

Kom ihåg mig????

Nej!! Diskus-fiskar!! 2 st 12 cm--6 cm!! 3 st avkarium!! Morhuvad papegoja,unge?? 2/3 zoo hem
-"- 3 år 1 st

Morhuvad papegoja,3 år Död! 22/12-06
(LUNGFLAMMATION)

Marie är stroke 6 år!! Hö-torget!!! mat,restarang!
son???dotter?? Gift??
59 år 4/9 2000 6.4 ÅR
Jag och Oliver,hund c.a 6 år kör i bilen!! Glömmas!!
Oliver gammel 13 år 16/2 Lars och oliver,hund i Trelleborg!! Gråtas-------

Sköt på dig!!

Svar på frågorna:
Jag fick också stroke i oktober 2000! Jag var 42. Först var jag vänstersidigt förlamad en liten tid, sedan hade jag en domning i vänstra halvan i flera år. Jag såg inte på vänster sida. Hörde sakta. Såg sakta. Fick jobba för att få fram pratet så fort som jag var van. Ljudkänslig. TRÖTT. Inte afasi, tur nog!

Nu är allt bättre.

Men jag måste stödja minnet med almanacka och mobilens kalender HELA tiden.  Jag har inte samma möjlighet att kunna överblicka en situation, eller livet, som jag hade innan.
Jag blir åksjuk när saker rör sej eller av för mycket intryck på en gång.
Jag tar hjälp av vänner och barnen när jag ska göra sånt som kräver extra koncentration.
Jobba går bra om jag har fasta rutiner, vilket jag har just nu. Branen behöver det, lyckligtvis.

Jag kan gå på restaurant med en vän, jag planerar i bästa fall vila INNAN och EFTER. Ofta trött dagen efter, två dagar efter.
Om jag bara följer med går det rätt bra, bara jag slipper planera så mycket. Det måste vara lite lugnt i lokalen.
Det är stressande med allt man ska titta på och lyssna på men ibland är det lite roligt.
VARJE gång går det ju lite bättre.

Jag är inte längre gift och mina barn har blivit vuxna och flyttat men jag har två av dem nära.
Vi har MYCKET bra kontakt, de hjälper mej MASSOR!  De har ledsagat mej mycket under de första åren. Helt ideellt.
Två grabbar, en tjej:

Job  är 20, studerar i Växjö,
Jewel är 26, jobbar nära mej och turnerar med ett band,
M säjer att hon är 25 (Hon har varit det i sex år nu!) .  Hon jobbar också i närheten här.
Jag har ett fantastiskt barnbarn, nio år.

Ja, jag har haft tur och fått en del MYCKET bra rehab, främst på Huddinge sjukhus där de har medicinsk dagrehab för personer i arbetsför ålder med lätta till medelsvåra hjärnskador . Där lärde jag mej massor om hur jag ska göra.

Livet blev mindre med alla begränsningar men roligare. Lovar!

Slut för idag!