Brände äppelpajen

Publicerat i: stroke
För jag glömde den i ugnen. HELT svart. Igen.
Kommunen har monterat ner spisvakten för att jag trodde jag klarar mej utan.


Kommunen har för lite pengar. Skolan ska spara.
Jag får inte jobba kvar på skolan som jag tycker så mycket om.
I fyra år har jag hållit på med denna arbetsgivare för att komma tillbaka i jobb. Bara fått tillfälliga lösningar.

Min personalkonsult fick ta emot ett frustrerat telefonsamtal från mej i morse.
Hon lyssnade tålmodigt.

- Jag reagerar så här vid stress, skrev jag i Förlåt-mej-mejlet efteråt.

- Du låter alltid mycket trevlig i telefon och jag har pratat med många personer som verkligen har tappat tålamodet! Det har inte du gjort på något vis och jag förstår att du är frustrerad. När vi ses ska du vara precis den du är! svarade hon genast.

Fattar du vilken människa? Kommunalanställd och allt. Jag bara ler hela dagen.
Det där mejlet ska jag spara så de får tejpa upp det på min gravsten i framtiden!