Min krossade mobil var Försäkringskassans egendom. (Enda hjälpmedlet jag har fått)
Måste fylla i blankett med ansökan om att få medel att laga deras mobil.
Taxiföretaget kräver skriftlig rapport som ska till deras åkare, han som äger bilen som krossade mobilen. De tar inte ansvar för färdtjänstens kunder, det är färdtjänstens uppgift.
Sen ska åkaren ta ställning till om han är försäkrad så han ersätter mej.
Färdtjänsten har tagit emot muntlig redogörelse i telefon och befodrat vidare till handläggare hos dem som utreder olämpligheter.
De har inga försäkringar, det är taxibolagets uppgift.

- Ring taxibolaget...säjer Färdtjänsten.

- Du ska inte ringa hit, säjer taxibolaget.

- Vi försäkrar inte Försäkringskassans egendom, säjer mitt försäkringsbolag.

- Det står i våra papper att du ska försäkra hjälpmedlet, säjer Försäkringskassan.

Jag har fortfarande inte koll på vad jag ska göra och när. Blir trött av att leta lappar och anteckningar.
Saknar min mobilkamera .



#1 - - Anonym:

Det är inte alltid lätt att ha med Försäkringskassan att göra, hoppas att frågan löser sig på ett bra sätt!