Beslutsprocesser

Publicerat i: stroke

Att fatta beslut tar mycket energi av en lätt uttröttbar hjärna.

Min brukar prioritera det senaste och glömma de impulser som står snällt i kö. 
Banan fram till verställighet av handling blir krokig och förrädisk med många villospår.

1. Vill jag spara den här boken?
2. Jo. Nej. 
3. Men den får inte plats.
4. Men jag ger bort den.
5. Till vem?
6. Röda korset, grannen, jobbet, barnbarnen...
7. Ska jag hinna orka klura ut vem av alla som vill ha den.?
8. Jo. Nej.
9. Kasta den.
10. Va? I brännbart?
11. Ja. Bestäm mej. Dumhuvve.
12. Vad var det jag kunde välja på nu då?
13. Kasta. Ge bort. Spara och träng in den i hyllan. 
14. Åhå. Spara.
15. Dumt, den får inte plats.
16. Låtsas att jag inte ser den. 
17. Dumt. Den tar plats ändå. 
18. Titta vilken fin dag det är. Jag fikar ute.
19. Nu undviker jag beslutet bara.
20. Vilket beslut? 

#1 - - Irre:

Sant så det knakar. Även för en hjärna som är trött av andra anledningar än STROKE.