formuleringsbryderi

Publicerat i: stroke
 
 
Mitt dagrehab tar slut idag.
25 dagar har snart gått. En enda en har jag missat pga tillfällig sjukdom. 
Varit frisk.
Varit motiverad.
Gjort läxorna.
Hållit reda på pappren.
Kommit i tid.
Följt schemat.
 
Läxan till idag: skriva en formulering om vad jag lärt mig om hur jag ska tänka kring de svårigheter jag har kvar. Att plocka fram de tunga stunder när orken runnit undan och inte går att få tag på.
Regler för tankarna.
Bläddrar i dagboken från de gråsorgliga åren 2 och 3 efter stroken.
Hittar kloka tankar och föresatser som jag sedan glömt.
Att man ska tänka på det positiva, ge sig vila och beröm är självklarheter.
Det kan ju varenda människa rabbla utantill. 
Men hur gör man när förnuft och framförhållning blir kidnappade av stressen? Hur gör man när viljan kör vidare och vägrar lyssna på argument och bara plogar på.
Hur gör man när tröttheten dränker hela tillvaron? 
Det ska formuleras.
 
Men det där kan väl ni, Läsekretsen?