Livet.2

Publicerat i: stroke
Livet.2 har sina nackdelar
men också sina fördelar.
 
Det är en förmån att ha fått börja om
medveten om hur man inte vill ha det,
både när det gäller familjen,
arbetet och relationen till Privatlivet.
Nackdel: det kostar energi.
Om man har brist på energi och svårt att
återhämta sig
krävs ett ständigt kalkylerande
med planering,
risktagning, besvikelser och tillkortakommanden.
Det är INTE roligt att förklara för arbetskamrater
att man inte kan utföra vissa uppgifter.
Men det är roligt att kunna jobba som man klarar av att jobba. 
Använda de verktyg man har och göra Good Enough.
 
Klart slut,
Tant Galant, er livscoach.
 
#1 - - asa:

fin bild!

Svar: Tack tack.
stroke

#2 - - Anthony:

Hej,
Jag fick stroke för 2 månader sen,och har ingen hinder fysisk,men fortfarande mår illa, orkar inte är trött,jag känner tryck på hjärtat när anstränger mig,jag hittade din blogg av en slump,Jag hade mycke aktiv live innan jobbade ,tränade ,men nu är jag bara hemma själv,anledningen att jag skriver till dig att du hade haft samma upplevelse som jag har nu,vänligen skrive till mig hur skall jag komma i gång igen,tack på förhand


Med vänliga hälsning

Anthony,

Svar: Hej Anthony! Välkommen till bloggen. Om duÄr under 65 år tycker jag du ska gå med i Facebook-
Gruppen SMIL, Stroke Mitt I Livet. Där finns mycket
intressanta diskussioner. Gå med i Strokeföreningen
där du bor. Sist men inte minst: se till att du får
rehabilitering. Hör gärna av dig igen!
stroke

#3 - - Anthony:

tack för hjälpen.

Svar: Varsågod Anthony. Hör av dig.
stroke