Förkylning rasar i kroppen här som en annan Putin
angriper ett nytt hörn (av mig)  varje morgon med ett tidigare okänt batteri av symptom

vet inte hur jag ska bli av med honom
och ja, jag tänker målinriktat och salutogent
det gör jag
men är trött på bruket av pappersnäsdukar.


Meteorologen i TV utlovar möjlighet till höga slöjmoln och i morse bröt blå himmel rakt igenom.
Blå himmel. Tänk er det!

Man står som häpen och skyddslös inför en sån blå himmel de här dagarna.
Några minuter tänds hopp som sedan rappt skrotas av den vanliga grå tjockan. Besvikelsen eldar på förkylningen. 
Kommer Putinförkylningen att lämna mig med en något så när intakt kropp?

Privatlivet ska i kväll till Tele2Arena och ståklacka när Hammarby spelar fotboll mot Ängelhom (tror jag det var).
Varför kostar hans ståplats  ynka 140kr när samma ståutrymme vid Pearl Jam- konsert i juni går på över 600?

Kommer Privatlivet att höja sin starka röst över alla Bajendängorna och plötsligt vråla:
-Spela Shoreline!

Kommer de faktiskt att göra det?


#1 - - pat c:

men hallåå
sjuk där igen också.
det är soligt och kvittrigt
vintern förirrar sig...
det gråslingriga förbrödrar sig
med den ogenomträngliga diskaoset
som får gestalta tankar
- men, vad säger du/(jag) ?
grattis på din blogg.
sjukdomsvåren verkar aldrig ge sig
inte vi heller, verkar det som

Svar: Vilken lättnad, eller hur!?
stroke