har cyklat

Publicerat i: stroke
...till Konsum förstås.
 
Där finns litet sortiment som INTE är roligt.
på hemvägen ipptäckte jag att campingen har stängt.
det var där man åt god mat med vacker utsikt.
Nu är den kanske såld?
 
Sedan 1996 när vi började sommarbo här
har mycket stängt och lagts ner:
 
Posten förstås
Sehlbergs byggaffär
Frissan i farmors och farfars hus
Banken
Campingen två gånger
Campingen uppe vid vattenkraftverket
Tyg-/blomaffären
ICA
Macken med verktyg på andra sidan älven
Polisen
Marknaden -fanns några år
Järnaffärn -som sen återuppstod
Pizzerian - som verkar ha blivit tai-ställe
Doktorn på vårdcentralen -kommer en dag i veckan
Taxi
Högstadiet
Badhuset
 
...
 
listan blev lång och nog har jag glömt en del.
 
Envetet shoppar jag lokalt
åker kommunalt
cyklar
sponsrar de lokala företagen så mycket det går.
 
 
 
Sorgligt.
Men det uppstår nytt också,
folk är finurliga. 
 
Och glad är man att man kan cykla!
 
 
#1 - - Eva Olofsson:

Ja, nedläggningen av glesbygden är i full gång. Vi känner igen fenomenet från den lilla by i Jämtland där vi bodde. Nedläggningslistan blir lika lång där.
Jo, campingen är såld. Hoppas de nya ägarna öppnar restaurangen igen.
Thai- stället ser jag fram emot att testa.
Och en pizzeria finns väl kvar, den med de trasiga flaggorna.

Svar: Jo påvra pizzerian är kvar, god mat sägs det. Taimaten lär vara god
hörde jag. Men jag tyckte om fiket och
folket som hade det. Kommer att
sakna
att prata med dem.
Man får lära sig nytt helt enkelt.




stroke

#2 - - Dana:

Likadant här. Landsbygden lägger ner. Städerna blir större.

Svar: Ja suck. Jag måste skaffa bil och åka till stormarknaderna och
handla "billigt" jag också till slut.
stroke