Tvåan på 14

Publicerat i: stroke
Den här dagen gick förbi som en kissnödig hund.
Det hann aldrig bli ljust
och min lunchpromenad började precis när det blivit skymning (ännu mera än det var kl 12)
så det blev inget dagsljus på mej.
 
Projektet för tillfället är att lägga allting i lådor.
Sakerna i hemmet går inte att lägga i lådor för de spjärnar emot.
Därför lade jag in appar i appmappar i smartfonen i stället. Det tog lång tid.
Nu hittar jag inte Wordfeud längre och jag hittar inte ens kameran...
precis som när man flyttar och packar ner allt och aldrig mera får tag i sakerna igen.
Och jag var mitt inne i en fräsig match i Wordfeud.
 
Stön och suck.
 
Projektet med lådorna har ett delprojekt: att lägga alla digitala foton i digitala lådor.
Men den nya hårddisken är svår och besynnerlig. Laptoppen är sjuk och har ett falskt Windows, säger den.
Bilderna är många och inte helt välmotiverade att spara på.
Utom barnbarnen då, de växer ju och blir större.
Allt annat på de andra bilderna blir äldre och fulare,
så det behöver inte sparas,
sånt ser man ju med glatta öga vart man vänder sig.
 
Detta om Ordningen och Projekten.
Hej Läsekretsen! Använd erat nya år; 14 ska nyttjas!
lägg saker i lådor!