Jenna:

"Hej,
Jag blir glad att läsa alla era kommentarer. Ni är alla starka som orkar kämpa.

Jag är 25 år och drabbades för lite över ett år sedan (nov. -12) av en subarachnoidalblödning orsakat av en infektion (av streptokocker). Jag klarade mig bra, men är fortfarande hjärntrött (svårt att koncentrerar mig, dåligt minne, och väldigt ljudkänslig). Ja ni vet hur det är...

Jag började jobba deltid redan efter 3 månader efter blödningen. Då jag inte fick någon information om hjärntröttheten trodde jag mest att jag hade blivit lat.

Idag mår jag bättre och jag har fått anpassa mitt liv och mina arbetsuppgifter efter mina förutsättningar. Vilket kan vara jobbigt ibland. Men det är bara att kämpa på!!!

Som ni skriver tror man (och allmänheten) att stroke/hjärnblödning endast drabbar 65+. Jag har använt mig av nedan youtube klipp från Göteborgs universitet för att förklara för allmänheten, kollegor, vänner hur jag känner mig...

http://www.youtube.com/watch?v=N1qlMDiYuxw

Ett bra tips om ni vill förklara för er kollegor/chef hur ni mår.

Kämpa på alla där ute.

Kramar

/Jenna"

 

Tack Jenna.

Du hittar fler unga strokare under kategorin Adresser till unga strokare här intill.

Facebookgruppen SMIL har också några väldigt unga strokare. 

Återkom! Lycka till! Maria