Det roliga

Publicerat i:

...som faktiskt hände idag
var att
efter en natt av orolig sömn med dålig kvalitet
sa Försäkringskassan att jag inte
måste söka ny sjukersättning
(heter det aktivitetsersättning?)
sjukpension?
eller förtidspension?
för den tiden jag inte klarar av att jobba
för jag har för tre år sen
fått permanent ersättning

(det hade jag glömt)

och den ska omprövas efter tre år
på nåt sätt
men inte som jag trodde
med kamp för att få tag i en doktor som klarar att skriva intyg
få till stånd en tid för läkarbesök
tjata på handläggarna vid Försäkringskassan
i flera månader för att de ska fatta beslutet
och de bara hänvisar till nån annan
och omorganisationen
och lojt konstaterar
att "du får ingen ersättning utan beslut
och det brukar ta tre månader
men det finns folk som väntar ett halvår"
sist fick man ringa när de haft dragning för den handläggare som hade makt att fatta beslut
eller när de haft genomgång av ens ärende på nåt möte
det var vansinne

3 år sedan
vill aldrig uppleva det igen

behöver inte det, sa F-kassan
tack tack tack
fred mellan oss

#1 - - asa:

grattis!

#2 - - asa:

grattis!