Kommentar från Christina:
 
"Hej! I mars i år fick jag en stroke som 30 åring. Tappade synen helt på vä-öga men den har kommit tillbaka nu. Vänsterkroppshalva är fortfarande väldigt svag och känselnedsatt, stundtals så osamarbetsvillig. Hjärntröttheten, ljudkänsligheten, koncentrationssvårigheter o dåligt minnet är ständiga följeslagare. Något som jag inte hört någon beskriva för mig är den otroliga hettan i kroppen innuti o utanpå då jag är hjärntrött o slut i kroppen. Detta började redan på sjukhuset. Någon fler som har det så? Jag är fortfarande heltidssjukskriven och har nästan avslutat min tid på rehab för att fortsätta självträna o gå på grupprehab. Det börjar talas om arbetsträning 25% och det känns både spännande och skrämmande. Som många skriver känns det som att man inte passar in i vården bland alla 75åringar och man får alltid samma kommentar " men inte du som är så ung".
Jag förstår inte riktigt hur den här sidan är tänkt för kontakt. Men en bra blogg att läsa o se att vi är flera.
/ Christina, [email protected]  "
 
Mitt svar:

Hej Christina.Den här kategorin i bloggen har fungerat så att jag har samlat allas mailadresser (de som kommenterat här och uttryckt vilja till kontakter med anra yngre strokere.) och sen mejlat ut listor till dem. Men nu brukar jag publicera nya unga läsares kommentarer i bloggen bara. Vill nån ha kontakt så kan jag förmedla mejladresser men då måste man meddela det. När jag numera jobbar 75% tar de så mycket energi att jag måste sköta bloggen lite efter förmåga. Inte så strukturerat alltså. Inte så bra på det. Din strokesituation verkar tung. Jag har hört talas om hetta och smärta men har inte de tillstånden själv vid hjärntrötthet. Jag tipsar dig om Strokeförbundets grupp på Facebook: SMIL - Stroke Mitt I Livet. Väldigt bra diskussioner där, jag lovar! Mycket samlad erfarenhet och en stor del peppning och positiv anda.

Önskar dig lycka till och nu la jag ut din mejladress så andra unga kan