"Hej,
Vet inte om någon läser det här längre, men kan ändå dra det lite snabbt.
16 år gammal drabbades jag av en sub-blödning. Åkte skidor i Åre när jag plötsligt kände en otrolig smärta i huvudet.
 
Det tog drygt 4 månader innan jag var tillbaka i skolbänken. Kom dock på efterkälken och fick gå om en klass. Bytte skola då det skulle kännas konstigt att se sina "gamla vänner" i korridorerna.
Är idag 32 år med 2 underbara barn. Är i stort sett återställd, förutom att jag då och då har koncentrationssvårigheter och även blir enormt trött. Som det verkar är det mer ovanligt att drabbas i ung ålder, men oavsett ålder så är det ju en omställning för alla när man drabbas av en hjärnblödning. Är tacksam för att jag fick en andra chans och uppskattar livet mycket mer än innan det hände.
 
Ni kan alltid nå mig på mailen om ni vill prata av er eller undrar över något. /kai "
 
Hej Kai! Välkommen hit och hoppas de trettioårigar som finns i Läsekretsen genast tar mailkontakter med dig. Man kan ju undra hur din rehab hade blivit om du fått din stroke idag som 16- åring när vården har nya grepp och kan "rädda" fler från skador. Fick du nån rehab? föll du mellan stolarna - en strokare skulle väl vara 75 år på den tiden? Skriv igen! Kais mailadress:
[email protected]
 
Maria