Tänk Helgen,
om du kunde ordna tillbaka
lite förlorade attiraljer
åt oss?

Det ser olika ut för olika medborgare förstås
här är bloggistans lista:

1 jobbnycklarna
2 den trasiga lapptoppen, fast lagad
3 mitt lukt och smaksinne
4 min hemmiljö
5 min tidsuppfattningsförmåga

Omöjligt?
Tänk positivt, helgen,
vill man något tillräckligt mycket så kan man,
du får
visualisera framgången...
se möjligheterna och inte hindren, helgen...

Bloggistan tackar och tar emot.

Hej Läsekretsen, ha en trevlig helg med era listor.

Tant Galant, er livscoach

#1 - - DIYS:

va, jag fattade inte? :D

#2 - - Enannan Maria H:

Här kommer min lista:

hitta mig en tom ringpärm
lys upp det mörka förrådet
där det möjligen ligger en på nån hylla
längst ner vid golvet
flytta på sakerna på golvet
så jag inte vrickar fötterna
eller fastnar
när jag ska famla mig fram

skicka hit en Mästerkock
med en matlåda
som passar i micron

väck mig i tid när jag somnar
sparka mig i baken
så jag får in alla papper
som ska sättas i pärmen

stoppa regnet
när hunden ska luftas

fyll mig med energi
när jag dör av att prata i telefon.