fika för strokare

Publicerat i: stroke

idag vankas strokeföreningsfika  i buskarna ute i skärgårn
och vi ska vara glada i solskenet (regnet?)

numera är man inte ensam om att ha haft en stroke
det vimlar av oss
på Facebook
bland kändisar
i föreningen
i gymmet
ute på stan






men inte på jobbet precis
där är det alltid bara jag
endast
några av mina strokevänner har orkat träna upp sig
och forcera den höga tröskeln tillbaka till jobb
bevekat arbetsgivare om anpassning
fått acceptans av kollegor och chefer
och fått stöd av försäkringskassan och arbetsförmedlingen
och vilka det nu är som måste vara inblandade
i den processen
en fjärdedel av alla som får stroke dör

bara ifall ni undrade, Läsekretsen, alla tre.
#1 - - Ylva Sillén:

Hej, läsekretsen är väl fler än tre, fast du skriver så? Jag vill också vara med och läsa, tycker om ditt språk. Jag hamnade i din blogg idag när jag sökte bilder på min mammas namn och du skrivit om hennes utställning 2006-11-26. Ett tag sen, men spännande att läsa ändå. Dessutom förstår jag att vi är släkt, sysslingar väl? Jag vet inte alls om vi har träffats någon gång...

#2 - - mAria:

Jo de är fler än tre. Välkommen välkommen hit Ylva! Släkting! Kul!