1
 
Polly.
Jag KAN gå förbi Pressbyrån hemma utan att köpa Polly.
Jag kan handla mat utan att köpa Polly.
 
2
 
Ahlgrens bilar.
Jag kan gå förbi Press...
 
Men i skogen kan jag injte låta bli att tänka på Polly och Ahlgrens bilar. Önskar mig hett att jag ska hitta en glömd påse där på hyllan i köket.
Känner form och smak på tungan. Vet hur lycklig man är de där sejunderna innan man tuggar loss...
Minns också hur jobbigt det är att leva med magen full av en påse Polly efteråt, hur allting annat tappar i smak och hur man känner sigigenproppad och dessutom besegrad av ett sötbegär. Men det spelar ingen roll. Jag hallicunerar snart fram lite bilar att bita i.
Det är 8 km att cykla till Konsum, det är backar uppför och det är vind, alltid motvind.
 
Ersätter det hela med kaffe och frukt vilket INTE ÄR KUL.
Någon måste komma och rädda mig.
 
Kunde möjligen lantbrevbäraren börja sälja Polly och bilar ur den gula postbilen?
Kan man prenumerera?
Kunde det komma en liten plastburk med godis vippande nedför älven?
 
En bloggista i nöd.